OM OSS

Vad betyder karate?

"Karate betyder "tom hand" och började på ön Okinawa. Det finns olika stilar inom karate, varav en utav de är shotokan karate. Karate är en kampkonst som främst består av kraftfulla slag, blockeringar och sparkar. Karate är idag ett modernt självförsvarssystem och en tävlingsidrott. Genom att träna karate lär man sig inte bara självförsvar utan man får även mångsidig motion, vilken utvecklar förmågan att hantera stress, kroppsmedvetande, andningstekniken och andra mentala och fysiska färdigheter."

Om klubben

Västerviks Karateklubb bildades 2010 av Sensi Abdalfatah Aburawa. Klubben tränar Shotokan karate som är den äldsta och största karatestilen i världen. Klubben har öppen träning för alla i alla åldrar.
Förutom att lära ut karate har klubben som syfte att skapa meningsfull och sund fritid och livsstil för framförallt unga människor i Västervik.

LEDARSKAP

ORDFÖRANDE